پنج فرزند بی‌نشان حضرت مادر(س)

پنجره از آن است که گاهی به آسمان نگاه کنیم

پنج فرزند بی‌نشان حضرت مادر(س)

پنجره از آن است که گاهی به آسمان نگاه کنیم

القدس لنا

پیامبر ما گفت :اگه کسی فریاد مظلومیت انسانی را بشنود وبه او کمکی نکند مسلمان نیست !!

بازم حرفای تکراری، آره این حرفا رو از بس شنیدیم برامون خسته کننده شده، بابا خسته شدیم ....

آره خسته کننده است اما اگه زحمت نیست، می خوام مزاحم 2 دقیقه از 1440 دقیقه ی شبانه روزتون بشم.

فرض کنین یه یاروی پولداری اومده تو محلمون و چند وقتیه باهامون رفیق شده. تو این چندوقت هم چند تا، توجه کنید فقط چند تا از خونه های ششصد و پونصد رو خریده

حالا بعد از این مدت یارو بیاد وسط محله و عربده بکشه که این محله با تموم خونه هاش مال منه، چی کار می کنی؟

اگه به حرفش محل ندادی و اون هم رفت رفیقای اراذل و اوباشش رو آورده تو محله و تو رو کتک زدن، جلو ناموست رو گرفت و شیشه مغازه ها رو آورد پایین، چی کار می کنی؟

 اگه هرچی به نیروی انتظامی، نمی دونم بسیج و... زنگ زدی که بیان کمکت کنن، اوناهم بی خیال به حرفات گوش ندادن، چی کار می کنی؟

اگه خودت اومدی جلوشون واستادی و اون اراذل هم بهشون برخورد و ریختند تو خونت، مادرت، دخترت و خواهرت و ناموست رو به زور با خودشون بردن و...، چی کار می کنی؟

اگه اعتراض کردی و اونا اومدن دور محله رو دیوار کشیدن و گفتن "این محله با تموم خونه هاش مال اراذل و اوباشه" و تو رو با خانوادت (اگر که تا اون وقت برات مونده باشه!) از محله بیرون کردن، چی کار می کنی؟

اگه رفتی پیش دوستا و اقوام که کمکت کنن و اوناهم در جوابت گفتن"می خواستین بهشون خونه نفروشین" و بهت زخم زبون زدن، چی کار می کنی؟

 اگه رفتی دادگاه شکایت کردی و اون یارو پولداره اومد و گفت"ما قبلا تو یه شهر دیگه با جماعتی دعوامون شد و اونا هم ما رو زدن، حالا اومودیم تو این شهر از شماها تقاصش رو بگیریم"، دادگاه هم حق رو به اراذل داد، چی کار می کنی؟

بعد این همه ظلم که بهت شد از همه جا ناامید اومدی وسط شهر و داد زدی و از مردم کمک خواستی و گفتی "آی مردم کمک کنید خونه ام رو گرفتن، از محله ام بزور بیرونم کردن، هیچ دادگاه و دوست و رفیقی کمکم نکرد، ناموسم رو بزور بردن و پاکدامنیش رو ازش گرفتن و..." و مردم هم از کنارت رد شدن و با پوزخندی بهت گفتن "به ما چه ربطی داره، ما تو یه محله ی دیگه زندگی می کنیم و خودت برو بیرونشون کن" ، چی کار می کنی؟؟؟؟

آره کاش همه ی اینا یه قصه و یه فرض بود، ولی من یه محله که نه یه کشور می شناسم که این بلاها چندین ساله که هر روز به سرشون میاد. نسل به نسل این نامردیا در حقشون داره می شه. بچه هایی که به دنیا میان این مصیبتا رو می بینن و پیر می شن تا یه نسل دیگه این بی حرمتی ها روتحمل کنه. اما من و تو تا حالا چی کار کردیم، غیر از این بوده که گفتیم "به ما چه مربوط" ، "می خواستن زمین بهشون نفروشن" ، "ما تو یه کشور دیگه زندگی می کنیم، خودشون بیرونشون کنن"

یادمون رفته که یه روزی پیامبرمون گفت:

هر کسی که فریاد مظلومی را بشنود و به او کمک نکند، مسلمان نیست

نفهمیدیم یا اصلا بهش فکر نکردیم که "مسلمان نیست" یعنی چی؟؟؟ انگاری پیامبرمون _نعوذ بالله_ از بیکاری یه حرف بیهوده زده...

نفهمیدیم کسی که 1000 سال هم روزه بگیره، شبانه روز نماز بخونه، هر روز نذری بده ، تو عزاداری ها خودشو تیکه تیکه کنه و  شبای قدر دریا دریا به درگاه خدا گریه کنه  ولی وقتی ناله مر دو زن و بچه مظلوم فلسطین رو می شنوه اما هیچ کاری نمی کنه به گفته ی پیامبرمون مسلمون نیست و همه ی این کارهای بنظر خودش خوب رو باید بذاره دم کوزه آّبشو بخوره .....

بیاین یه کم، فقط یه کم فکر کنیم.... روز قدس نزدیکه...

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد