پنج فرزند بی‌نشان حضرت مادر(س)

پنجره از آن است که گاهی به آسمان نگاه کنیم

پنج فرزند بی‌نشان حضرت مادر(س)

پنجره از آن است که گاهی به آسمان نگاه کنیم

Prince of Persia؛ تحریف های تاریخی،توهین های مذهبی

در آخرین سری از بازی‌های «شاهزاده ایران» شیاطین و اجنه نه تنها به زبان فارسی تکلم می‌کنند بلکه نام برخی از آنها القاب حضرت فاطمه (س) است.


سری بازی‌های «شاهزاده ایران» نام یک  بازی نام‌آشنایی است که اکثر جوانان حداقل با نام آن آشنا می‌باشند. به دلیل برخی تحریف‌های تاریخی و توهین‌های مذهبی که در این سری بازی‌ها، به ویژه در آخرین نسخه آن، در مورد ایرانیان و عقاید آنها رخ داده است، لازم دانسته شد تا به شرح و توضیح آن پرداخته شود.

ادامه مطلب ...

ریحانه

« ألمرأة ریحانة لَیسَت بقَهرمانَة »

مدتی است که در برخی خطوط اتوبوسرانی مشهد، از بانوان به عنوان راننده استفاده می شود. با توجه به معضلات این اتفاق آن هم در پایتخت معنوی ایران، ضروری به نظر می رسد که از مسئولان امر دلیل این کار نامعقول پیگیری شود و از ادامه این کار جلوگیری به عمل آید.

لازم به ذکر است طبق اطلاعات کسب شده از مردم و سامانه 137 شهرداری مشهد، این اتوبوس ها متعلق به شرکت خصوصی (پولی) می باشد که در امر جابجایی مردم در شهر با شرکت اتوبوسرانی همکاری دارد. طبق گفته مسئولان، این اتوبوس ها مختلط بوده و بایستی خانم ها در قسمت جلوی اتوبوس و آقایان در قسمت انتهایی اتوبوس بنشینند!

با توجه به مطالب ذکر شده سوالاتی پیش می آید که مسئولان ذی ربط بایستی پاسخگو باشند:

ادامه مطلب ...

افتخار واقعی از آن کیست؟!

-          افتخاری دیگر برای شهرداری مشهد: افتتاح پل جمهوری اسلامی؛ سریع‌ترین پروژه شهرداری مشهد

-          افتخاری دیگر برای شهرداری مشهد: افتتاح میدان جهاد؛ 5/3 ماه زودتر از موعد

-          افتخاری دیگر برای شهرداری مشهد: افتتاح خیابان صاحب‌الزمان

-          ...

هیچگاه فراموش نمی‌کنم زمانی را که در یکی از کارخانجات خصوصی مشهد کار می‌کردم. کارخانه‌ای که داعیه‌دار کارآفرینی بود. یادم نمی‌رود روزی را که 6،7 نفر از کارگران کارخانه دسته‌جمعی تسویه‌ حساب کردند.

ادامه مطلب ...

نگاهی کوتاه به شبکه ماهواره ای اندیشه

شبکه اندیشه تحت مدیریت فرامرز فروزنده،از شهر لس آنجلس آمریکا برروی ماهواره هاتبرد پخش می شود.
گردانندگان این شبکه ادعا دارند ازهیچ گرایش خاصی هواداری نمی کنند ولی با توجه به برنامه های پخش شده در این شبکه به نظر می رسد به سلطنت طلب ها نزدیک ترند گرچه گاهی نظام پادشاهی رازیر سوال می برند.
این شبکه درمیان شبکه های ماهواره ای اپوزیسیون جزشبکه های کامل به شمار می رود،بدین معنا که برنامه های این شبکه در سه حیطه سیاسی،عقیدتی و فرهنگی تهیه می شود.

ادامه مطلب ...

یقه‌آخوندی، آقای گاورنمنت و H2SO4 !

این مطلب رو یک سال پیش زمانی که تخریب مزار شهدا توی بهشت زهرای تهران به اوج رسیده بود نوشتم.

اما به تازگی تو شهرای دیگه هم کم کم دارن این کار رو شروع میکنن و صدای اعتراض خانواده شهدا بلند شده...


تفألی به "بیوتن" امیرخانی:

واردِ قطعه‌ی چهل و هشت که شد، دید چند کارگرِ افغانی، مشغولِ درآوردنِ پایه‌های آلومینیومی عکس‌های شهدا هستند. پایه ها را درمی‌آورند و می اندازند کناری. بعد هم راننده‌ی یک وانتِ ‌پیکانِ درب و داغان می‌آید و عکس‌ها را جدا می‌کند. شیشه‌ها را نیز . آلومینیوم‌ها را روی هم می‌ریزد. شیشه‌ها را روی هم می‌گذارد و عکس‌ها و وصیت نامه‌ها را هم می اندازد کنار .

ادامه مطلب ...

بازنمایی زنان در تبلیغات تلویزیونی

مقایسه تطبیقی شبکه یک ایران و MBC4 عربستان


جامعه انسانی متشکل از دو نیمه است: زن و مرد. زن و مردی که برای بقا و گذران زندگی به یکدیگر نیازمندند، اما بابت متمایز بودن در ساختار بدنی خود دو گروه مجزا را در جامعه انسانی تشکیل می‌دهند. این در واقع بزرگترین گرو‌ه‌بندی است که در هر جامعه‌ای وجود دارد، اما این گروه‌بندی به دنبال خود تفکرات قالبی و کلیشه‌های جنسیتی به همراه داشته است که گاهی از چنان بنیان استواری در درون یک فرهنگ برخوردار می‌شوند که جزء ذاتی گروه منتسب به آن صفت به حساب می‌آیند.  

ادامه مطلب ...

تاثیر ماهواره بر پوشش جوان ایرانی

بی تردید با وقوع انقلاب صنعتی درغرب و گسترش پیامدهای اقتصاد سرمایه داری در جوامع غربی و به دنبال آن تغییرات سریع و گسترده در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چهره جهان بطرز چشمگیری دگرگون شد.

دراین هیاهوی ناشی از رشد اقتصاد سرمایه داری وظهور فناوریهای جدید، چهره و ظاهر انسانها نیز از این فرایند در امان نماند و دستخوش تغییرات جدی شد.
این اتفاق با توجه به رشد و گسترش رفاه اقتصادی در جهان و تغییر در سبک و الگوی زندگی مردم طبیعی بود، اما این رویداد همراه با گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون و ماهواره مسایل نو و جدیدی را برای کشورهایی که تنها پذیرنده و دریافت کننده ظواهر محصولات اقتصادی و فرهنگی غرب بودند، ایجاد کرد.

ادامه مطلب ...

پرونده ...

بزودی پرونده های مختلف فرهنگی اجتماعی روی وبلاگ قرار خواهد گرفت...

* به روز شده‌ها

سلام دوست من

صفحات زیر امروز به روز شدن:


خیلی دور خیلی نزدیک

کاکتوس

اخراجی ها

تلخه نارنج


یاحق

قیمت

خداوند برای شما خیلی قیمت قائل شده است . فقط خدا می داند خلقش چقدر قیمت دارند . مگر این که خدا به ما قیمت خودمان را بفهماند . کوزه گری که کوزه را ساخته است می داند چقدر تمام شده است . صانع این بشر می داند این بشر چقدر می ارزد و فرموده است : تمام ماسوا را برای تو خلق

کردم و تو را برای خودم آفریدم . این قیمت انسان است . چرا انسان عبد غیر خدا شود و خود را ذلیل کند؟ حضرت علی (ع) می فرماید : دنیا و آخرت هوو هستند ، اگر کسی عبد یکی باشد عبد دیگری نمی شود.

حاج اسماعیل دولابی

به رسم سلام

واسه اونایی که از زندگی تکراری خسته شدن
واسه اونایی که تو زندگیشون به بن‌بست رسیدن
واسه اونایی که بقیه رو فراموش کردن
واسه اونایی که مثِ «ما»، دلشون واسه آسمون تنگه
...
با هر تیپ و ظاهری که هستی؛
با هر سلیقه و مرام سیاسی و غیرسیاسی که هستی؛

واسه لحظات تنهایی
سلام...

ممنون

خدایا شکرت

که لباسهام کمی واسم تنگ شدن

این یعنی غذای کافی برای خوردن دارم


خدایا شکرت

که هر روز صبح باید با زنگ ساعت بیدار شوم؛این یعنی من هنوز زنده‌ام

عاشق

گنجشک، غمگین روی شاخه‌ای از درخت دنیا نشست.
خدا لب به سخن گشود:
“با من بگو از آنچه سنگینی سینه توست”
گنجشک گفت:
“لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی‌هایم بود و سرپناه بی‌کسی‌ام. تو همان را هم از من گرفتی! این توفان بی‌موقع چه بود؟ چه می‌خواستی از لانه محقرم؟ کجای دنیا را گرفته بود” و سنگینی بغض راه بر کلامش بست.
خدا گفت:
“ماری در راه لانه‌ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه‌ات را واژگون کند. آنگاه تو از کمین مار پر گشودی”
خدا گفت: “و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی‌ام برخاستی”
اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت. های های گریه‌هایش ملکوت خدا را پر کرد...